Vroeger klein, later groot !

                               Vroeger klein, nu al groot !


Ondersteund door prenten en gebaren

Klop, klop, klop ben je thuis?

Mama's buik is je huis.

Kom eruit, kom toch gauw.






                   We werkten in ons groeiboekje tijdens het thema: de baby !



act. 1 Toen ik een baby was, zorgden ....voor mij ! kopvoeter tekenen

act. 2 Ik dronk uit fles of van mama's borst ( kleuren )

act.3  Nu eet ik met een vork uit een groot bord ( tijdschriften, eten plakken ) 

act.4 tek. baby - toilet ( kleuren )

act.5 wieg - grote bed ( snippers plakken )

act.6 vroeger in bad - nu in de douche ( waterverf )

act. 7  voet / hand afdruk

act. 8 zelf tekening maken afwerken 


Kortom we kunnen al veel zelf, dat hebben we ontdekt met de vele aangeboden technieken.


Foto's tonen ons hoe het was als baby.
Het spelen met de baby spulletjes kon natuurlijk ook niet ontbreken, muziekjes, rammelaars, ...
In de poppenhoek en het kleine huisje verzorgden we de baby: badje geven, pamper aan, baby kleertjes aandoen, vuile kleertjes in de wasmachine, strijken zoals de mama's en de papa's dit voortonen.

Op donderdag hebben we met kleine stapjes gezien en meegemaakt wat een baby lekker vindt.
Wij ook? we smulden van een heerlijk fruitpapje ...

We luisterden nog naar een aantal leuke boekjes:

Anna op babybezoek - de dikke buik van Jules

Wat zit er in je buik mama?

Doremini boekje

Dopido baby

Mama, mag ik in je buik? Doremini 5 Mama's dikke buik


Volgende week zullen we elkaar nog eens meten, hoe groot ben jij?